Το Email Μarketing είναι μια πρακτική που χρησιμοποιούν πολλές επιχειρήσεις για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους και βασίζεται στην αποστολή  ενημερωτικών e-mail σε μία λίστα από λογαριασμούς email, με τελικό στόχο την πώληση ενός προϊόν ή μιας υπηρεσίας. Σαν πρώτο βήμα το Email Μarketing έχει σκοπό την αναγνωσιμότητα και καθιέρωση του brand μίας επιχείρησης δημιουργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ήδη αλλά και τους δυνητικούς πελάτες της.

Δυστυχώς, όμως το Email Μarketing κρύβει και πολλές παγίδες και εάν δεν χρησιμοποιηθεί με σύνεση, μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Είναι σημαντικό να προσέχουμε πάντα τα παρακάτω

Αύξησε του παραλήπτες έξυπνα και νόμιμα

Μην αγοράσεις ποτέ λίστα με email δεν έχει απολύτως κανένα νόημα να στέλνεις, χωρίς να το έχουν ζητήσει, σε τυχαίες λίστες. Μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει κάτι τέτοιο. Οι mail server είναι πλέον ιδιαίτερα ευαίσθητοι σε περιπτώσεις spam και δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να βρεθεί στα spam των παραληπτών σου. Δώσε κίνητρο για συμμετοχή στο newsletter και δώσε την επιλογή να μη συμμετέχει κάποιος αν δεν το επιθυμεί. Κέρδισε το κοινό με αυτά που του υπόσχεσαι ότι θα τους στείλεις ή δημιούργησε έξυπνους διαγωνισμούς και πρότεινε τη συμμετοχή τους στο newsletter σου.

Επένδυσε το περιεχόμενο

Το πιο σημαντικό από ότι άλλο και αν αναλύσουμε παρακάτω είναι να έχουμε να πεις κάτι στους αναγνώστες του newsletter που να τους ενδιαφέρει και να τους αφορά. Επενδύσε στο περιεχόμενου του newsletter σου τόσο σε επίπεδο κειμένων και προσφορών όσο και σε επίπεδο σχεδιασμού και καλαισθησίας. Δεν είναι άλλωστε λίγα τα email που λαμβάνουμε καθημερινά που είναι τόσο κακοστημένα που και μόνο που τα ανοίγουμε θέλουμε απευθείας να τα κλείσουμε. Δημιουργήσε μία όμορφη ροή περιεχομένου όπου ενώ θα διαφημίζεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου θα αναφέρεις και χρήσιμες πληροφορίες ή μικρά μυστικά στους αναγνώστες σου. Χρησιμοποιήσε όμορφες και αντιπροσωπευτικές εικόνες για να συνοδεύσεις το περιεχόμενο σου και προσάρμοσε τα σε ένα όμορφο newsletter template που θα σε αντιπροσωπεύει.

Στείλε μόνο σε αυτούς που τους αφορά

Διατήρησε τη λίστα των παραληπτών σου καλά οργανωμένη και διαχωρισμένη ανάλογα με το περιεχόμενο που στέλνεις στο newsletter. Χωρίσε για παράδειγμα τους πελάτες σου σε πελάτες χονδρικής και πελάτες λιανικής. Με αυτό τον τρόπο θα μπορείς να στέλνεις ακόμη πιο στοχευμένο περιεχόμενο σε κάθε κατηγορία και θα επιτύχεις έτσι καλύτερα αποτελέσματα. Θα δείς ότι με αυτή τη μέθοδο οι διαγραφές των μελών σου από τη λίστα θα μειωθούν κατά πολύ.

Μην κρύβεις την έξοδο

Αν κάποιος θέλει να διαγραφή από τα λίστα σου γιατί δεν επιθυμεί άλλο να τη λαμβάνει θα βρει τρόπο να το κάνει. Καλύτερα να του παρέχεις εσύ με εύκολο και ευδιάκριτο τρόπο αυτή τη δυνατότητα. Διαφορετικά κινδυνεύεις να βρεθείς στο φάκελο spam των email του παραλήπτη σου. Και αν αυτό το κάνουν πολλοί τότε το πιθανότερο είναι ότι τα περισσότερα email σου θα παραδίδονται απευθείας στο φάκελο αυτό.

Αξιολόγησε τα αποτελέσματα και βελτιώσου

Τα στατιστικά των αποστολών σου είναι ο καλύτερος τρόπος για να βγάλεις συμπεράσματα σχετικά με την αποδοτικότητα τους. Θα πρέπει να έχεις τη δυνατότητα να γνωρίζει πόσοι άνοιξαν το email, πόσοι έκαναν κλικ σε κάποιο σύνδεσμο, σε ποιο σύνδεσμο έκαναν κλικ, πόσοι διαγράφτηκαν, πόσα email ήταν λάθος κτλ. Με αυτό τον τρόπο και αξιολογώντας τα αποτελέσματα θα μπορέσεις να κάνεις τις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις και να πετύχεις καλύτερα αποτελέσματα. Αν για παράδειγμα παρατηρείς ότι τα email που στέλνεις το πρωί διαβάζονται περισσότερο από αυτά που στέλνεις το απόγευμα τότε αυτή είναι η κατάλληλη ώρα για την αποστολή των newsletter σου. Αν ένας σύνδεσμος πάρει περισσότερα κλικ από τους υπόλοιπους σημαίνει ότι με το συγκεκριμένο τρόπο θα πρέπει να παρακινείς το κοινό σου να πατήσει το σύνδεσμο κτλ.