Ένα eshop πρέπει να είναι γρήγορο, ασφαλές, εύκολα πλοηγήσιμο και κατασκευασμένο με κεντρικό στόχο τις πωλήσεις!
Πολλές φορές οι προγραμματιστές δεν βλέπουν το eshop από την πλευρά του επισκέπτη και αμελούν το πόσο σημαντικό είναι το user experience με αποτέλεσμα να δημιουργούν e-shop που δεν φέρνουν πωλήσεις.
Διαβάστε τα 10 πιο σημαντικά λάθη σε ένα e-shop που σας κοστίζουν… πελάτες!
Ένα e-shop όσο καλαίσθητο και να είναι, εάν τα κουμπιά για προσθήκη στο καλάθι και ολοκλήρωσής αγοράς δεν ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά, τότε σίγουρα χάνετε πελάτες. Σε αρκετά online καταστήματα τα οποία έχουν σχεδιαστεί πρόχειρα, χωρίς από την αρχή το design να έχει κεντρικό στόχο στην εύκολη πλοήγηση και τις πωλήσεις, ο χρήστης χάνετε στην σελίδα και αρκετές είναι οι φορές που δεν ξέρει καν που να πατήσει. Είναι σημαντικό σε ένα e-shop τα κουμπιά για ολοκλήρωση αγοράς να είναι όχι απλά ευδιάκριτα αλλά να ξεχωρίζουν και να παρακινούν τον χρήστη να προχωρήσει στην προσθήκη του προϊόντος στο καλάθι.
Άλλο ένα μεγάλο λάθος είναι η μη εμφανής θέση του καλαθιού, έτσι ο χρήστης αφού έχει προσθέσει τα προϊόντα του στο καλάθι και θέλει να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της παραγγελίας δεν βρίσκει εύκολα το καλάθι και εγκαταλείπει την σελίδα χωρίς αγορά.
Δεν χρειάζεται μόνο να είναι πάνω στο μενού πρέπει να παραμένει sticky στην οθόνη ακόμα και ο χρήστης έχει κάνει scroll down και φυσικά σε όλες τις σελίδες.
Το ιδανικό θα ήταν ο επισκέπτης να μπορεί να πραγματοποιήσει μια αγορά με ένα κλικ. Αυτό πρέπει να είναι βασικό σκεπτικό κάθε e-shop! Ο δυνητικός πελάτης αφού έχει βρει εύκολα αυτό που θέλει το έχει προσθέσει στο καλάθι και είναι έτοιμος να συμπληρώσει τα στοιχεία του και να ολοκληρώσει την αγορά, ξαφνικά έρχεται αντιμέτωπος με πλήθος βημάτων και οδηγιών που πρέπει να καταφέρει να ολοκληρώσει επιτυχώς για να παραλάβει τα προϊόντα.
Σε συνέχεια με το προηγούμενο η ολοκλήρωση της αγοράς όχι μόνο πρέπει να γίνεται σε λίγα βήματα άλλα και δίνοντας την δυνατότητα στον επισκέπτη να συμπληρώσει μόνο τα απαραίτητα. Εύκολη σύνδεση με Facebook και Gmail για πιστοποίηση των στοιχείων είναι ένα καλός τρόπος για την δημιουργία ενός γρήγορου profile πελάτη αλλά και αγορά ως επισκέπτης εάν δεν το επιθυμεί.
Ένα e-shop μπορεί να έχει χιλιάδες προϊόντα χωρίς κανένα κόστος για τον ιδιοκτήτη αφού ούτε αποθήκη χρειάζεται ούτε κεφάλαιο για να έχει στοκ όπως ένα φυσικό κατάστημα, το μόνο που αρκεί είναι η καλή επικοινωνία με τον προμηθευτή για την παραλαβή και ψηφιακό υλικό. Έτσι δημιουργείται ένα άλλο ζήτημα που πρέπει να λάβουμε υπόψιν και αυτό είναι η σωστή οργάνωση σε κατηγορίες, η ύπαρξη κατάλληλων φίλτρων και ακόμα καλύτερα μια καλή μηχανή αναζήτησης.
Ένας πελάτης που αγόρασε από το e-shop σας και έμεινε ευχαριστημένος πολύ πιθανόν την επόμενη φορά που θα θελήσει ένα παρόμοιο προϊόν να μην ψάξει καν στην google ή στον skroutz αλλά να επισκεφθεί απευθείας την ιστοσελίδα σας. Εάν έχει δημιουργηθεί προφίλ από προηγούμενη παραγγελία και δεν χρειαστεί να συμπληρώσει στοιχεία παραλαβής ή τιμολόγησης είναι ακόμα πιο εύκολο να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της αγορά. Ας μην ξεχνάμε το ιδανικό θα ήταν αγορά με ένα κλικ, με την ύπαρξη προφίλ πελάτη μπορεί να φτάσουμε πολύ κοντά σε αυτόν τον στόχο.
Η ελλιπής ενημέρωση για το απόθεμα ή για την ημέρα παραλαβής κοστίζει ακριβά στους ιδιοκτήτες των e-shops. Παραγγελίες ακυρώνονται, χαμένος χρόνος για διαδικασίες επιστροφής χρήματων και ενημέρωση αλλά το χειρότερο… Δυσαρεστημένοι πελάτες! Όπως ένας ευχαριστημένος πελάτης εύκολα θα σας προτιμήσει αντίστοιχα ένας δυσαρεστημένος θα σας αποφύγει και ένα κακό σχόλιο στην google ή σε κάποια πλατφόρμα σύγκρισης τιμών θα σας στοιχίσει και άλλους χαμένους πελάτες.
Στο φυσικό κατάστημα ο πελάτης βλέπει, αγγίζει και παίρνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το προϊόν από τον πωλητή. Όλες αυτές τις πληροφορίες χρειάζεται να τις βρει στο eshop σας. Όσο το δυνατόν περισσότερες εικόνες, αναλυτική περιγραφή και στοιχεία που αφορούν το μέγεθος, το βάρος, την χρήση, συναρμολόγηση, την εγγύηση του προϊόντος υπάρχουν στην σελίδα του προϊόντος τόσο πιο πιθανόν να το προσθέσει στο καλάθι αγορών.
Πάνω από το 50% των χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιούν το κινητό τους για την πλοήγηση και για τις ηλεκτρονικές τους αγορές. Αυτό σημαίνει πως εάν το eshop σας δεν είναι κατάλληλα δομημένο για κινητά τηλέφωνα μπορεί να χάνετε έναν στου δυο πελάτες!
Καθώς στην οθόνη του υπολογιστή υπάρχει πολύς διαθέσιμος χώρος ώστε να συμπεριληφθούν πλήθος πληροφοριών, το περιεχόμενο πρέπει να προσαρμοστεί κατάλληλα για μικρές όπως αυτές των κινητών έτσι ώστε να είναι πρώτα πρώτα ορατές οι πιο απαραίτητες πληροφορίες και ο χρήστης να μην χάνετε σε ανούσιο περιεχόμενο. Όλα τα παραπάνω πρέπει να λειτουργούν άψογα και για κινητό, ο χρήστης πρέπει να βρίσκει εύκολα τα προϊόντα σε μικρή οθόνη, η σελίδα του προϊόντος να είναι κατάλληλα οργανωμένη, τα κουμπιά παρακίνησης ορατά, το καλάθι εύκολα προσβάσιμο και φυσικά γρήγορη και χωρίς προβλήματα ολοκλήρωση αγοράς.
Αναμφίβολα ένα από τα βασικότερα λάθη είναι το καθυστερημένο φόρμα του e-shop!
Εάν κάνει πάνω από 3 δευτερόλεπτα να φορτώσει μια σελίδα 50% των χρηστών θα την εγκαταλείψει!
Η ταχύτητα είναι ένα από τα πιο σημαντικά πλέον ζητήματα στο χώρο του διαδικτύου που εκτός από την εμπειρία του χρήστη είναι και ένας από τους κυριότερους παράγοντες που κοιτούν οι μηχανές αναζήτησης.
Στην WebDimension παίρνουμε σοβαρά την κατασκευή του e-shop σας. Σχεδιάζουμε πάντα με γνώμονα τις πωλήσεις και ξέρουμε πως ακριβώς θα το πετύχουμε! Εάν θέλετε να εξετάσουμε τα λάθη του δικού σας e-shop και προοπτικές βελτίωσης μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
Copyright © 2023 WebDimension All Rights Reserved